• heroicons/outline/check Gratis verzending vanaf € 100,- incl. BTW
  • heroicons/outline/check Bestellingen worden binnen 3 werkdagen verzonden
  • heroicons/outline/check Snelle service
  • heroicons/outline/check Meer dan 60 jaar ervaring

FAQ

Algemeen

Facturen digitaal ontvangen

Wij versturen onze facturen naar het bij ons bekende e-mailadres. Ontvangt u de facturen nog per post of is het e-mailadres voor de digitale facturatie gewijzigd? Dan kunt u dit eenvoudig doorgeven via administratie@airpress.nl.

Kopie factuur aanvragen

Wanneer u een kopie van een factuur wilt aanvragen kunt u deze eenvoudig aanvragen via administratie@airpress.nl.

Bankgegevens Airpress Holland

Bent u op zoek naar onze bankgegevens, deze vind u hieronder:

KvK: 63434210

BTW: NL 855.23.49.45B01

IBAN: NL25ABNA0536828083

BIC: ABNANL2A

Retourneren

Retouraanvraag

Wij willen u zo goed mogelijk van dienst zijn, ook als het een retour betreft.

Om retouraanvragen sneller te kunnen afhandelen willen wij u verzoeken deze altijd aan te vragen via de website.
Airpress hanteert wel enkele voorwaarden voor het retourneren van producten, welke hieronder in een overzicht staan:

Retourprocedures

Het retourneren van nieuwe producten

  • Nieuwe goederen kunnen tot 1 maand na leverdatum voor retour worden aangevraagd.
  • Deze goederen moeten in nieuwstaat zijn en in de originele verpakking. Indien goederen zonder originele verpakking aan ons worden geretourneerd, brengen wij 15% van het te crediteren bedrag in mindering.
  • Transportschade dient direct aan desbetreffende chauffeur te worden gemeld. Alleen als er melding is gemaakt van transportschade bij ontvangst, nemen wij deze in behandeling.
  • Het retouraanvraag document moet altijd volledig ingevuld worden,
  • Er dient een kopie van de pakbon en/of factuur meegestuurd te worden.
  • Na ontvangst van uw retouraanvraag ontvangt u van ons een bevestiging met een uniek retournummer met daarop de goederen die geretourneerd mogen worden.

Let op: speciaal bestelde artikelen kunnen niet geretourneerd worden.

De retouren dient u als volgt te retourneren:

  • Op ALLE colli(s) het retournummer vermelden. Zonder retournummer worden retouren niet in behandeling genomen.
  • De goederen dienen franco aan ons te worden geretourneerd. Zendingen die ongefrankeerd aan ons worden geretourneerd zullen wij niet in ontvangst nemen. De goederen vallen tijdens het transport geheel onder uw verantwoordelijkheid.
  • De retourbevestiging van Airpress en een kopie van de pakbon en/of factuur meesturen bij de colli(s).

Hieronder kunt u het formulier in Excel of PDF downloaden en printen/mailen:

Indien wij verkeerde goederen hebben geleverd of in geval van klachten dient u eerst contact op te nemen met Airpress. 
Heeft u nog vragen of opmerkingen, aarzel dan niet om contact op te nemen op 058-2846846 of via retouren@airpress.nl

Wat is de garantie periode op demo producten?

Onze demo producten zijn opgedeeld in drie categorieën: A, B of C categorie.

Deze indeling is verwerkt in onze artikelnummers, bijvoorbeeld:

VRB36852 = A

VRB36852-B = B

VRB36852-C = C

A = 6 maanden garantie
B = 3 maanden garantie
C = 1 maand garantie

Zuigercompressoren

De compressor doet niets

Oorzaak: Oplossing:
Zekering is defect Zekering vervangen
Ketel is nog op druk Compressor start alleen als deze onder zijn minimum druk is
Motor defect Repareren of vervangen
Drukschakelaar defect Repareren of vervangen
Stuurstroomzekering defect (Ster-driehoek) Zekering vervangen
Ster-driehoekschakelaar defect Repareren of vervangen

De compressor valt steeds thermisch uit

Oorzaak: Oplossing:
Er is een phase uitgevallen Zekering vervangen
Er is een draad losgeraakt Draad herstellen
Drukschakelaar ontlast de persleiding niet Afblaasventiel repareren of vervangen
Er is onderspanning Verlengsnoeren verwijderen of verzwaren
Magneetventiel is defect  Magneetventiel repareren of vervangen

De compressor blijft afblazen

De terugslagklep is defect: Repareren, schoonmaken of vernieuwen

General

Persluchtdrogers

Op het display van de droger verschijnt “SE” en het alarm symbool brandt

Omschrijving:

Dit betreft een service melding, deze verschijnt na 2000 uur of als de persluchtdroger constant aan staat elke 83 dagen. Dit is geen storing maar een service melding, de persluchtdroger blijft normaal functioneren.

Handelingen:

Het grofvuilfilter wat in de afblaasklep (ED12) zit moet worden gecontroleerd of schoongemaakt.

LET OP!: alleen het filter verwijderen als de persluchtdroger drukloos is. Resetten service interval.